Dålig Gudfar

Goddag käraste.
I morse var jag så sinnersjukt osugen på att gå till skolan men, sur och grinig, så gick jag ändå. Tog en Toffie Nut Latte på vägen och mådde lite bättre. Vår litteraturlärare som vi klagat så mycket på hade verkligen tagit till sig kritiken och var förändrad idag. Det känns riktigt bra, sent, men bra.

Sen gick vi till en skomakare och jag skulle lassa av mitt berg med mer eller mindre trasiga skor. Han pillade och räknade och pillade lite mer och såg ut som grimasen igår när hon såg mina toppar; hur kan man missköta sig såhär? Jag skämdes lite för mina trasiga skor och sen tänkte jag att det är min gudfars fel, det var han som skull se till att jag blev upfostrad med gud och sånt och se till att jag hade skor på fötterna, vart är han nu? Har jag nån?

Skomakarfarbror kom iallafall fram till att totala summan flr tre par skor var 72€. Alltså 600 kr bara för att fixa dragkedjorna på stövlarna som kostade 1000 kr för några veckor sen. Nej Tack. Så nu är jag bitter och skall hitta ett par stövlar med dragkedja bak.


Dom här hittade jag på Brandos.se


Namn:
Remember Me?

E-post: (publiceras ej)


Din Blogg eller Hemsida:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0