Långhelg på Gotland

Det finns inget som sätter igång pillandan som vila, vila på Gotland där allt är tyst och vackert och tomt men fullt av människor man gillar!

Jag åkte ner i onsdagskväll, trött och förkyld och hatat på tunnelbanan för att jag nyste alldeles för ofta. Jag hämtade mina sexigsekreterarebrillor på specsavers och tog en latte på Café Oye. Lika gott som alltid! Sen har jag inte gjort nåt mer vettigt. Åkte båten till ön, klampade i kylan upp till Björngränd för att upptäcka att min lillebror hade "bäddat" till mig. Han hade lagt fram madrass, kudde och stickad tröja. STOP. Stickad tröja, inget täcke inget lakan. En stickad tröja. Men jag är inte den som är den. Jag kröp in i tröjan, lade på mig två jackor och sov gott.

Sen var jag duktig och pluggade lite på torsdagen, Amledalsbiblioteket är helt fantastiskt, det är nästan tyst. Stora fönster och nära till allt. Typ som Visby.

Almedalen, ingen snö. Nästan gräs och bara nån månad kvar tills man kan kan sitta på en filt och ha picknick.

Stranden vis Kallis, lite tom. Men fortfarande en strand. Inget badsug infann sig dock.


Visby Gästhamn i Mars - 0 båtar.


Mitt favoritställe, vid lammet bakom Texas Longhorn.



Snart Snart Snart picknick.

Nu sitter jag i mammas soffa och kollar på Morgan Pålsson - Världsreporter jag har stora förhoppningar, men än så länga har inte så mycket hänt. Men hej, det var ju ändå som som gjorde Hipp Hipp!
Vi hörs, snart igen.


Namn:
Remember Me?

E-post: (publiceras ej)


Din Blogg eller Hemsida:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0