FC Barcelona vs. FC Valencia

Sådär jag, med en shysst bocadillo i magen så tänkte jag berätta om fotbollen igår! DET VAR JÄTTEKUL! Alla som känner mig vet att jag inte är ett fotbollsfan, eller jag är ett mästerskapsfan, när det är EM, VM och så så visst hejar jag, och skriker och tjoar kanske lite med, men jag kan ingenting om fotboll, min karriär sträcker sig över 3 veckor och en match. Så kul var det.

Men StorMatch! Give me more! Jag fick nästan lite svindel när vi kom i på stadion, den är så sjukt stor, tredje största i världen tydligen, med plats för 100 000 prsoner. Och alla tjoade och tjimmade och sjöng sånger om Cataluña. Alla hurrade när dom presenterade Barςa och buade när dom presenterade Valencia

Men även om klacken var jättestor så märktes det att det var många turister som inte är FAN på riktigt. Det försöktes köra vågen säkert 20 gånger, men den vart mest patetisk och ingen sjöng hejarramsor, förutom klappklapp, klappklappklapp, klappklappklappklapp, klappklapp och andra klassiker.

Men alla stod upp och skrek när Henry gjorde första målet, och andra, och när Alves gjorde tredje, och sen när Henry gjorde sitt Hatt- Trick så vart det som galet!


Vi kanske skall gå på fotboll på onsdag med.. Vi får se!

Peggygirl Skrev:

- Eftersom jag och familjen är i Barcelona på sommaren så är det ju inga matcher direkt men vi har varit på arenan och jäklar vad stor den är..:-) när vi var där i somras och gick "rundvandringen" så höll dom på att byta gräs..!!! så när vi kom in på arenan så var det bara en stor grushög..!! :-)jag skulle tycka att det vore helt suveränt att få se en match..:-)


Namn:
Remember Me?

E-post: (publiceras ej)


Din Blogg eller Hemsida:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0