Snart är Barcelona slut

Det känns helt sjukt att det bara är en vecka kvar här. En vecka av 16. Som vanligt så har tiden gått helt sjukt fort, och precis när man börjar vänja sig så är det slut. Men sammtidigt så skall det bli härligt att åka hem och kul med Uppsala i vår.
Men jag kommer sakna mycket med Barcelona, Pa de Cereales från Baluardbageriet är en! Barcelonas bästa bageri, 100 m från vår lägenhet! Lyx!




Nu är stan så sjukt fin också, massvis med julpynt överallt, även om det ser mer ut som nyårspynt. Det är nästan lite som i Amerikanska filmer här och där, lite överdrivet, men jag gillar det, Mycket! Om det inte vore så kallt så hade jag promenerat runt hela dagarna, eller, nej det hade jag inte gjort för då hade jag varit så trött, men det är fint.

Jag är lite orolig för det där med kylan hemma. Jag tycker ju att det är riktigt kallt när det är 5 c°, men i och för sig så skall jag köpa en jättevinterjacka i mellandagarna, men oh va jag kommer frysa innan dess!


Dom här snygga sjöjdtomtarna kallas tronkos och på julafton så slår dom catalanska barnen på dom med pinnar och så sjunger dom en sång, så slänger föräldrarna fram paket ur baken på den. Det är en bra tradition, dels är den billig för man kan göra den själv och dels är det bra, för det lär barnen att man får presenter om man slår på farbröder som ligger ner. Bra tradition!


mammalotta Skrev:

- Jasså, ni har fortsatt äta nyttigt bröd - duktigt!!

Puss

xavi Skrev:

- hola!! no entiendo nada!!!:P


Namn:
Remember Me?

E-post: (publiceras ej)


Din Blogg eller Hemsida:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0