Snipp Snapp Snut

Så va sagan slut. Vilket känns jättekonstigt!! Men ändå bra!

Idag är vi trötta, för igår tog vår lärare i Textanalys Pontus Filiontus (han som hjälper JP med shottslådan) och vår lärare i Gramatik & Historia La Laura ut oss på galej! Först åt vi middag på ett helt sjukt ställe som hette Tasca i Vins, vilket typ betyder långbord och vin viket var ganska exakt vad det var.. Det fanns säkert 20 långbord, och alla var fulla med företagsjulmidagar och liknande. Vi fick in galna JÄTTEMACKOR som ingen orkade äta upp. Sen gick vi hundra år till ett ställe där Pontus brukade dricka öl på eftermiddagara när han var 16, som hette Oveja Negra där ölen kostade 18 kronor, mycket fint! Efter att de stängde så gick hela lilla karavanen, nu utökad med 4 av Pontus kompisar, in mot stan och La Casa de Petri. Jag hade tur och hoppade in i en taxi först, så jag slapp gå och åka buss som dom andra, vår taxi var nämligen den enda som fanns i hela stan verkade det som!

Sen va vi hemma hos Petri och Ingela hela natten lång och hade riktigt kul! Pratade massor med Pontus och försökte prata med Laura, eller, jag försökte men hakade upp mig på verbformer hela tiden.

Sen, när solen steg upp över staden så knatade jag och Anna hem, och kände oss så otroligt barcelonesiska! Och det bästa! Problemet med nattmat var borta, bagerierna var ju öppna!


Pontus Filiontus & JP delar ut tequila


Smarrigt!


Spanska i Spanien HT08


La Laura  Pontus Filiontus


Anna är trött.


Vackraste Barcelona!!






Namn:
Remember Me?

E-post: (publiceras ej)


Din Blogg eller Hemsida:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0